piątek, 27 stycznia 2012

REVIEW OF FASHION BOOKS

7 komentarzy :
 
Hi guys! I'm still sick, but everything is heading towards a better. Today I'm going to do "review of fashion books". Sorry, but I'm gonna write only on Polish, so if you want to know more, use translte ;) Thanks and have a nice weekend!

Witajcie, wy zapewne dopiero dziś zaczynacie wolne :) Ja już prawie tydzień siedzę w domu i się kuruję, ale po woli dochodzę do siebie. Ten post planowałam już od jakiś 2 tygodnie temu, ale nie mogłam się jakoś wcześniej za niego zabrać. "Przegląd książek modowych" na dziś. Mam nadzieję, że moja krótka recenzja (a właściwie przegląd ;)) przypadnie Wam do gustu :) Zaczynamy!

"Jak czytać modę - szybki kurs interpretacji stylów" Fiona Ffoukles, wyd. Arkady 
Jeżeli czujecie się laikami co do świata mody i słownictwa modowgo, ta książka jest idealna dla Was! Przypomina encyklopedię - wszystko jest podzielone na lata, części garderoby, czy projektantów. Bardzo przejrzysta, dzięki wspaniałym fotografiom, które obrazują kolekcje takich domów mody jak Chanel, YSL, Rose Bertin czy Versace. W prosty sposób omawia najważniejsze (powtarzalne) trendy. Oprócz ubioru pojawią się także inspiracje dotyczące fryzur i makijażu. Gorąco polecam, już za jedyne 39 zł!

"A. Hepburn - Ikony Kina" wyd. Taschen
Jeżeli jeszcze tego nie wiecie, to Audrey Hepburn jest dla mnie ikoną mody numer jeden! Jest także wielką osobowością - "Według mnie jedynymi rzeczami godnymi zainteresowania, są te związane z sercem" mówiła. Oglądałam już dwa filmy biograficzne poświęcone aktorce, ale ta książka upewniła mnie jak wielkoduszną kobietą była. Niesamowita historia i wiele fotografii. Książkę czyta się bardzo lekko, przeczytałam ją w niespełna godzinę. Może się ona także okazać niezłym prezentem. Plusem jest także fakt, iż napisana została po angielsku, czesku i po polsku :) Ja wracam do niej bardzo często, dlatego zawsze mam ją na swoim biurku.

"Sukces według Teen Vogue - praktyczne porady" wyd. Znak
O tej książce na pewno słyszeliście. Wiele blogerek o niej wspominało, a jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia była bestsellerem w Empiku. Czy słusznie? Myślę, że tak. Bowiem książka napisana jest lekkim językiem, choć czasami miałam wrażenie, iż niektóre części był dość dziwnie przetłumaczone. Mimo kilku wpadek tłumacza nie odbiera jej uroku. To właśnie w tej książce dowiecie się podstaw jak zostać dziennikarzem modowym, projektantem, fotografem, asystentką czy modelką lub gdzie studiować. Co najbardziej mi przypadło do gustu? Wywiady z guru mody, niezbędniki (w tych działach możecie się dowiedzieć, co zawsze powinien mieć ze sobą profesjonalista w zależności od danego zawodu) oraz czytelna szata graficzna w typowym stylu Teen Vogue'a.

 xoxo, Sandra.

7 komentarzy :

  1. uwielbiam "Historię Audrey Hepburn" z Jennifer Love Hewitt":) Audrey była cudowna i jest zdecydowanie największą ikoną stylu!

    OdpowiedzUsuń
  2. lovely inspiration!

    http://paquetevistasbien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. very nice inspiration

    XO, Carmen
    pls look also at my blog and become a friend,
    www.mydailyfashiondosis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. lovely blog!

    www.ashfld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. ja wolne naszczescie mam od tygodnia:)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. pewnie ciekawa lektura :)
    obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń